martes, 22 de junio de 2010

VALDUBON-ALIGOTS PODIO EN EL CAMPEONATO DE ESPAÑA DE RAIDS DE AVENTURA

Este fin de semana, el equipo ha participado en el Campeonato de España de Raids de Aventura en Belorado.

El viernes a las 10 de la noche llegamos a Belorado, depués de recoger el libro de ruta y pegarnos en la muñeca las pinzas sportident nos fuimos a dormir nerviosos por lo que nos esperaba la mañana siguiente.

El despertador dió el primer pistoletazo de salida. Todos en pie. La furgo se transformó en el vehículo de asistencia de los raiders, todo el material estaba ordenado meticulosamente para cada prueba y corredor.

Ya!!
Las diferentes secciones de la primera etapa van transcurriendo de la siguiente forma:

- 1a: BTTO (35Km amb 1000 m desnivell)- Marc i Àlex, físicament i tècnicament molt bé, però amb un error de concentració que ens fa perdre 25 min. És un cop dur per l’equip, però en tot moment pensem que tenim possibilitats de continuar posats en el raid.
- 2a: Trekking ( 12, 5 Km amb desnivell de 700m)i natació ( 300m en un embassament). L’Àlex i la Laia fan una secció impressionant, i tot i que l’entrada a l’aigua freda fa mandra, el problema el tenim en l’arrossegament de la bossa estanca que no hem trobat un bon sistema i ens alenteix la progressió.
- 3a: Kaiak (9Km)- En Marc i la Laia ho fan molt i molt bé, passant a molts dels equips que competeixen a èlit. És una secció que ens surt rodona.
- 4a: Treking (17, 5 Km amb molt desnivell acumulat) i natació (300m) . L’Àlex i la Laia fan una de les millors seccions, només fan 21 minuts més que els primers d’èlit. La secció és dura per si mateixa, però a més les condicions climatològiques encara l’endureixen més. Comencen el trekking freds perquè acaben de sortir de l’aigua, però s’abriguen bé i comencen a pujar fins a més de 2000m de desnivell. La boira baixa molt i molt, i el relleu és difícil de veure, hi ha sensació de fred i humitat, i l’etapa es fa molt dura, però tenim la sort d’anar molt bé de temps i poder-la fer amb la llum del capvespre. Des de l’assistència patim, perquè sabem que estan desenvolupant una etapa dura, i sabem que és l’etapa clau del raid. Quan arriben l’Àlex i la Laia és una sorpresa, han avançat als nostres principals competidors, per tant ja hem recuperat tot el temps que ens duien d’avantatge.
- 5a: BTTO (12, 5 Km de descens)+ escalada. En Marc i l’Àlex fan una prova bona, però tenen dos errors d’orientació que els hi fan perdre 20 min. Però l’escalada la fan molt bé.

Llegamos a meta a 9 minutos de los primeros. Habíamos recuperado parte del tiempo perdido en la primera sección.

Terminamos la primera etapa con luz de día (el último equip entró a las 4:45 de la madrugada), este factor facilitó mucho las progresiones.

Estábamos cansados, una ducha, un plato de pasta con lentejas y atún, buena hidratación y,... un masage antes de ir a la cama.

Por la mañana nos levantamos nerviosos, sabíamos que teníamos los primeros de nuestra categoria a muy poco tiempo.

- 7a: trekking (3,5km amb desnivell positiu)+ ràpel. En Marc i la Laia es troben molt bé físicament i avancen a molts equips, però novament una petita despistada ens fa perdre pocs minuts que són determinants.
- 8a: BTTO(20km bàsicament de descens) i espeleologia. Fan la prova en Marc i l’Àlex, però un accident d’en Marc amb bicicleta els fa perdre novament alguns minuts. Sobreposat de l’ensurt, s’aixeca i puja novament sobre la bici. Fan un descens molt bo i sense errors, i gaudeixen moltíssim de l’espeleologia en una mina que en alguns moments l’aigua els arriba al coll. Arriben a baix alguns minuts després que el primer equip. La caiguda els ha fet perdre algunes opcions.

Cuando llegamos a la meta sabíamos que habíamos quedado segundos de la mixta, pero no sabíamos nada de la classificación absoluta de nuestra categoría (dónde las mujeres no bonifican). Pero estábamos contentos porqué terminamos bien, y esto nos izo sentir afortunados.

En definitiva, quedamos 5º de la categoria absoluta de aventura (había 20 equipos) y segundos de la mixta (habíua 5 eqipos) hicimos 73 puntos e invertimos 13:37:54.

Làstima de los 25 min perdidos en la primera etapa, ya que esto nos hubiera colocado en segunda posición de la absoluta de aventura.

Pero terminamos muy contentos de la experiencia, aprendiendo cada vez más de lo que supone participar en un raid de aventura y disfrutando de estas situaciones deportivas que nos lleban al límite de nuestras capacidades físicas, mentales y emocionales.